2009. augusztus 5., szerda

A nagy étterem..., vagyis konyhaátalakítás



Listázok. :)

1. Megszületett az ötlet, ami helyeslő bólogatást vonzott.
2. Kipakolás, szétszedés, a sütő és a mosogatógép kivarázsolása.
3. Zsákos vakolat a Baumaxból.
4. Édes Férjem nekiállt vakolni. 5 perc múlva rásikítottam: "ne simítsd el!" Ugyanis én rusztikus, durva vakolatot képzeltem, amin ő erősen meglepődött, de végül is megegyeztünk. :)
5. 3 nap száradás.
6. Fehérre festés.
7. A konyha áhítatos bámulása... szép lett. :)
8. "Mit szólnál hozzá, ha helyenként olyan sárgával antikolnánk, mint a fal?" Helyeslés - nosza. Balra el a Praktikerbe Trilak Decor effekt festékért. Szín: spanyol narancs.
9. Foltokban, az éleknél, sarkoknál narancsozás. Széééép. :)
10. "Tudod, mi tetszene még jobban? Ha az egész narancs lenne." - mondta a Kedves. Rajta. :)
11. Száradás, visszaszerelés, pakolás.

Elvoltunk vele. :) Az ajtók nem kerültek vissza, mert azokat úgyis ideiglenes megoldásnak szántuk anno, mégis itt állomásoztak másfél évig. Lambériából készültek, vékonyak. Lesz helyettük rendes, fenyő ajtó majd. A vasalatokat természetesen ahhoz is felhasználjuk majd. :) Addig függönyöket tettem fel a főzőlap és a mosogató alá. Ezeket a beköltözéskor varrtam még, amikor még lambéria-ajtó sem volt. A sütő alá való függöny már nincs meg, átlényegült macskapárnává, ezért oda kerül majd először új ajtó. Aztán a tányérokhoz, majd a függönyök helyére, és végül a mosogatógép is át fog öltözni. Szép lassan, mert nincs pénz varrva a matracokba. :)
Ilyesmi ajtókat szeretnénk, mint a spaletták, csak natúr színben. Falusi romantika jeligére. :)

Emiatt is félkésznek tekinthető a mostani állapot és amiatt is, mert még háromszögléc kell a téglafal és a lambéria találkozásához.


Hogy mire volt jó ez a macera? Miért vakoltuk, festettük be?
Mert így
-jobban látszanak a dísztéglák
-világosabb lett a konyha
-a fő érv: csak. Ehhez volt kedvünk. :)
Még egy változás van: sokkal tágasabb, kényelmesebb lett a konyha. Ezt egész egyszerűen értük el: arrébb húztuk az étkezőasztalt. :D Így, persze, a mécsescsillárt is odébb kellett lógatni, de ezzel együtt is kb. 5 percbe telt a nagy átalakítás. Döbbenet, mennyit számít 1 méter!

Egyik kedves barátnőm (direkt nem bevesítek) megfenyegetett nemrég, hogy vonatra száll, és jön, megráncigál, ha át merjük festeni a téglafalat. Üzenet neki: tudod, hogy akkor is szeretettel látunk, ha verekedési szándékkal jössz! :) Csak előtte szólj, hogy süthessek valamit. :)

Van egy tanulság is: nem tudok kibújni a bőrömből. Hiába tetszik a fehér, színeket akarok látni magam körül. Majd, a következő életemben fehér konyhám lesz. :)



16 megjegyzés:

Cat írta...

Háppersze, mert te azt csak úgy hiszed, hogy ha nem nevesítesz, akkor én nem vállalom be magamtól, hogy én fenyegettelek meg :D
No igen, amikor neszét vettem a nagy átalakításnak, és semmi konkrétumot nem tudhattunk előre, akkor vad látomásaimban kékre-zöldre pacsmagoltátok az igen tetszetős rusztikus konyhabelsőt. :) Most azonban megnyugodtam, maradt minden lidérckés, sőt... :)

Lidércke írta...

Nem tudom, mi az a sőt, de megnyugodtam. :) Attól még jöhetsz ám, nem muszáj megruházni! :)))

Timi írta...

Hűűű,tetszik :)Passzolna hozzá egy dézsába ültetett mandarinfa.

Lidércke írta...

:)
A narancs Pécs óta kísér minket. Már ott ezt a színt használtuk. :)

Fruzska írta...

Nagyon kis szép lett, én rájöttem már akkor, mikor feltetted a képet:). Én nem kértem vakolást a férjecskémtől, a tégla mint ősi anyag maradt meg a pultban. Lepattintotta a széleit. Most próbálja kitalálni, hogy milyen legyen a kandalló beépítése.

Lidércke írta...

Igen, mi is úgy terveztük először, hogy láttatjuk a téglát, így is volt két évig. Azért most is sok helyen látszik ám! :) A dísztéglák kikukucskálnak, és a kályha alja is natúr.
Megmutatod a tieteket? :)

Cat írta...

Ne mutasd meg neki Fruzska, mert azonnal kitalálja, hogy akkor most meg verjék le mégiscsak azt a vakolatot a tégláról... :D

Zorka4 írta...

Szia,
szép lett a rusztikus vakolat, na és hogy narancssárga! én is mindent olyanra festenék, engem is kísért ez a szín :)
Mondjuk, nekem az eredeti felállás is nagyon tetszett, mi most készülünk a terveinkkel, nemsokára meg kell építeni, remélem nem lesz olyan bonyolult :)

Lidércke írta...

Szia :)
Nem bonyolult dolog, a mienket nem is kőműves építette. Mondjuk, látszik is... :)) Biztos szép lesz a tietek, majd figyelek, gondolom felteszed.

Aranka írta...

Szia!
Szép lett a sárgásra festett téglafal. Imádom a sárgát, Én is sárga konyhát festettem magamnak,sokáig tartott, de megérte. Világos, vidám konyhát kaptam és szerencsére a gyerekek foltjai is alig látszanak rajta. Üdv Aranka

Lidércke írta...

Szia Aranka :)
Köszönöm szépen, és üdv a Színimádók klubjában! :)

Aranka írta...

Szia Lidércke!
Egy kérdésem lenne hozzád. Mikor varrsz a csemetéid mellett? Nekem csak kettő van (igaz az egyik kettőt kitesz) és alig tudok időt szakítani még az egyszerű dolgokra is. 5 és 1 évesek. Mindenesetre szívesen nézegetem, munkáid és másokét is, már az eleve kikapcsolódás nekem.

Lidércke írta...

Szia Aranka:)
Napirendet nem tudnék mondani. :D Ha van pár percem, és a kicsik épp elvannak, akkor nekilátok. A fiúk már jól eljátszanak együtt, Mici a nehezebb eset.

Fércművek írta...

Nagyon szépek lettetek! :)
Csuda lehet a házatok!

Lidércke írta...

Köszi. :) Nekem az is csuda néha, hogy van. :D Szeretjük, és ez a legfontosabb. :)

Krisztina írta...

csak gratulálni tudok, mi is a legtöbb dolgot a férjemmel, ketten csináltuk a házunkban,