2011. augusztus 1., hétfő

Ágy, avagy mentsd a menthetőt! :D

Mint az előző bejegyzésben írtam, vettünk tavaly Micinek egy zöldre festett fenyő ágyat. Gyárilag volt festve, de helyenként már megsérült a felülete, kilátszott a natúr fa. Csak imitt-amott. Nem lett tőle patinás, antikolt hatású, olyan, ami mostanság divatos, csupán látszott, hogy használt. És ez nekem így nem tetszett...
Egy délelőtt kivonszoltam a teraszra, kaptam a rezgőcsiszolót (ez milyen jó találmány!) és nekiestem. Olyan hatást akartam elérni, mint amilyet az ajtóink mutatnak. Az éleket szerettem volna megcsiszolni, és helyenként egy-egy foltot. Igen ám, de a gyári festés kifogott rajtam. Dolgoztam, dolgoztam, de alig volt látszatja. Mikor hazaért a férjem, leváltott, én pedig bementem, tenni az egyéb dolgaimat. Én, hülye, nem magyaráztam el rendesen, milyen koptatást képzeltem el, és Édes Uram lecsiszolta az egész ágyat! :/ Már amennyire tudta... Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy "márványmintás" lett, natúr színű, helyenként zöld foltokkal. El tudjátok képzelni? Ronda.

Jött a második ütem: ha már ilyen, pácoljuk át az ajtók színére, vörösre. Csakhogy a pác nem fogta be a zöldet, így vörös alapon zöld márványmintás lett. Rettentő ronda. :(
Vettem egy doboz sárga festéket, gondoltam, majd megmenti a helyzetet. Micus is kipróbálta a festést:


Na, most lett csak igazán iszonyú.... :(( Nem Mici miatt, ő nem tudott rontani a helyzeten. A festék volt ronda, rossz, és még több helyen meg is folyt. Hab a tortán: mivel a teraszon festettünk, és sárgát, rászállt, és beleragadt egy csomó bogár. Fujj....

Ez volt az a pont, amikor kijelentettem, hogy bármit is csinálunk ezzel az ággyal, utálni fogom. A férjem poénkodva kérdezte, hozzon-e benzint, meggyújtsa-e... Na, ilyen szinten voltunk. :D Rá is jöttem, miért szúrtuk el: dolgozott a tudatalattink. Pár napja beszéltünk róla, hogy igazság szerint emeletes ágy kéne, az oldaná meg a helyproblémánkat. Így a tudatalattinkban már benne volt, hogy ez az ágy nem kell, ki lehet nyírni...

No, de miben alszik Mica, amíg nem veszünk emeletes ágyat? Az árakat tekintve, ez nem holnap lesz... Mivel már úgyis ronda volt a nyoszolya, hát engedtem egy spontán ötletnek, és össze-vissza, foltosan megcsiszoltam. természetesen, a bogarakat is eltüntettem róla. Aztán kiválasztottam a barkácsszekrényből egy piros festéket, majd fogtam egy szivacsot, és azzal körkörösen felkentem. Ez lett az eredmény.
Nem a legjobb, de az eddigiekhez képest messze a legszebb. :D ÉS már nem utálom. Ez is nagy szó. :))

)


Tanulságok:
1. Ha csiszolni, vagy festeni kell, vagy csináljam magam, vagy magyarázzam el normálisan, mit akarok.
2. Ha a dobozt kibontva úgy látom, vacak a festék, akkor az felkenve is az lesz.
3. A csiszoló mellé be kellene szerezni egy hőlégfúvót is. Ha lett volna, simán leszedtem volna vele a sárgát.
4. Hiába sült el eddig minden átfestésünk jól, mindig van egy első eset, amikor az ember ront, hibázik, megbánja. Ezen is túl vagyunk... :))



6 megjegyzés:

kovtama írta...

Szerintem egyáltalán nem lett rossz. De tényleg. Most már ne utáld.:) Ha a picur szereti, akkor meg pláne.

Lidércke írta...

Nem, már nem utálom. Mondhatni, barátkozom vele. :D

Zsuzska írta...

Szia Lidércke!
Nézd meg ezt a honlapot:
http://www.nemetbutoros.hu/
Mi tőlük vettük az emeletes ágyunkat (és azóta több mindent is). Nagyon jó minőségű használt bútor, az eredeti ár töredékéért. Az eladók hozzáállása pedig maximálisan korrekt!!!
Remélem, hasznát veszitek a linknek, zsuzska

Lidércke írta...

Szia Zsuzska!
Köszönöm a tippet, átböngészem. :)
A Vaterán is találtam pár szépet, újat is, elfogadhat áron. No, de az augusztus az ovi- és iskolakezdésre való készülődés jegyében telik majd, nem ágyat veszünk. Majd máskor... :)

Kinga írta...

A tesóm lefestett fehérre, egy hokedlit,aztán antikolta. A végén már csak fülek és egy farok hiányzott rá, és teljesen olyan lett volna, mint egy tehén. :-)
Egy fél órás brutális smirglizés viszont csodákat tett vele! :-)
Egyébként én ilyenkor meggyőzöm magam, hogy jobb is, hogy így sikerül, direkt ilyet akartam! :-)

Lidércke írta...

:)) Megnéztem volna azt a hokedlit. :D